Sista dagen på jobbet

Idag är min sista dag på Folksam, förmodligen (och förhoppningsvis) någonsin. Om en timme åker jag hem till mina flickor, för att nästa vecka börja på det nya jobbet. Jag får därmed lite närmre till jobbet, ungefär 15% av avståndet hit till Kallinge. Jag får också, om än inte i allas men i mina ögon, bättre arbetstider vilket kommer skapa mer utrymme till att umgås med min familj. Jag får också ett mer varierande och utmanande arbete, vilket känns både skrämmande och roligt.  Jag tror det kommer bli en bra förändring.

Charlotte och jag insåg att det nu blir första gången på ungefär ett år som jag bara har ett jobb förutom sista månaden. Annars har jag under ett år fått lön från MINST två arbetsgivare varje månad, någon månad fem eller sex tror jag. Det blir alltså en förändring, som jag verkar ha lite svårt att acceptera. Jag vet inte vad det är som finns i huvudet men jag kan inte riktigt släppa tanken på att leta jobb och fundera på möjligheter att engagera mig i något mer. Samtidigt vet jag att det vore dumt. Kanske är det bara ren vana som jag skapat under det senaste året, eller är det någon konstigt behov av att ha flera saker igång samtidigt och utmana mig själv.

Just nu är annars Neema min stora utmaning. Inte så att hon är ovanligt jobbig eller kräver extra mycket men för att jag vill ge henne allt jag kan och jag har ingen aning om hur man gör det och vad som är rätt. Därför funderar jag mycket på vad/hur/när/varför/var vi ska uppfostra och behandla Neema.

/Fredrik

1 kommentar

  1. Agga said,

    15 september 2011 den 19:43

    Ännu en boll i luften kunde ju vara att komma hit någon helg kanske=) Om ni vill alltså, men jag hade blivit väldigt glad.
    Kram min kära bror!


Lämna en kommentar